Завдання на самостійне опрацювання
з української мови
Лисенко Тетяна Миколаївна
Українська мова 7-Б клас
- Виконати контрольну роботу за темою «Прийменник» за електронним посібником.
Українська мова7-Г клас
- Познайомитися з темою «Сполучник»;
- виконати контрольну роботу за темою «Прийменник» за електронним посібником.
5 – Б (мова)
1. Спрощення в групах приголосних
& 30, впр. 242, 243
2. Чергування голосних звуків
& 31, впр. 247, 249, 250
5 – Б (література)
Т.Г. Шевченко «За сонцем хмаронька встає» - напам'ять; «Садок вишневий коло хати» - напам'ять (стор. 210 - 211)
7 – В (мова)
1. Способи творення прислівників
& 26, впр. 284, 285
2. Правопис НЕ – НІ в прислівниках
&29, впр. 328, 330
7 – В (література)
Б.Харчук «Планетник» - прочитати ( за підручником стор. 194 - 219)
8 – А (мова)
1. Звертання. Кличний відмінок у звертаннях.
& 23 (стор. 167 - 170), впр. 241 (ІІ частина)
8 – А (література)
1. І.Карпенко – Карий. Трагікомедія «Сто тисяч» - прочитати (за підручником стор. 199 - 231)
9 – А,Б (мова)
1. Тире та двокрапка в безсполучниковому складному реченні
& 23 – 24, впр. 256 (схеми речень); впр. 263 (схеми речень); стор. 215 – 216 – І рівень – вставити розділові знаки (на безсполучникові складні речення скласти схеми, виділити граматичні основи)
9 – Б (література)
1. Т.Г. Шевченко. Прочитати «Великий льох», «Чигирине, Чигирине…», «Стоїть в селі Суботові», поему «Сон» («У всякого своя доля…»); за підручником стор. 208 – 219
КОРИСНІ ПОРАДИ
Як бути приємним співрозмовником
Кожному з вас доводиться бувати в оточенні малознайомих людей. Пам'ятайте:
1. Ставлення людей до вас ніби віддзеркалює ваше ставлення до них.
2. Вітайтеся й усміхайтеся першими.
3. Виявляйте ініціативу в приязному ставленні до людей.
4. Намагайтеся вести розмову в довірливому тоні.
5. Цікавтеся людьми, що вас оточують, їхніми турботами і радощами.
6. У товаристві не намагайтеся переговорити всіх. Дайте іншим можливість висловитися.
7. Будьте тактовні: спочатку зважте, чи нікого не образить те, що ви хочете сказати, а тоді вже говоріть.
8. Не говоріть надто голосно — це справляє враження агресивної людини.
9. Хто говорить надто тихо, справляє враження людини, яка не вірить у свої сили.
10. Уживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей.
Етика усного виступу
1. Пристосовуйте свій голос до обстановки, де відбувається спілкування (не говоріть голосно, контролюйте правильність вимови).
2. Будьте правдивими: правдива людина ніколи не спотворює факти; не користуйтеся неправдивою інформацією, спирайтеся завжди на обґрунтовані висновки і положення.
3. Будьте завжди тактовними:
Ø виявляйте постійний інтерес та увагу до людей (людина може бути цікавою своєю біографією, професійним досвідом, своєрідними судженнями, поглядами на життя);
Ø будьте відвертими і щирими: це допомагає створювати невимушеність спілкування, вселяє довір'я між співрозмовниками;
Ø не припускайте безтактності: елементи її під час дискусії нерідко виникають в результаті необґрунтованості доказів;
Ø будьте скромними: скромна поведінка гідно оцінюється слухачами, а зверхність, самовпевненість, всезнайство відштовхує аудиторію;
Ø умійте вислухати співрозмовника — дайте йому можливість закінчити свої роздуми,— в цьому виявляється висока культура і вихованість;
4. Будьте самокритичними: враховуйте недоліки своїх усних виступів і постійно вдосконалюйте вміння доносити основну думку і почуття до слухача.
Як подолати несміливість і хвилювання при спілкуванні
1. Перед тим як говорити, подумайте, про що ви хочете сказати і як це можна висловити якомога стисліше.
2. Говоріть не поспішаючи, щоб заспокоїтися і говорити спокійно.
3. Під час розмови не говоріть безперервно, робіть паузи: це дає можливість упорядкувати думки й аргументи, а з другого боку, стежити, як слухачі реагують на ті чи інші ваші докази.
4. Використовуйте кожну нагоду, щоб потренуватися в мовленні: починайте із заздалегідь підготовленої розповіді спочатку в розмові з однією особою, в колі друзів, а коли набудете впевненості, повторіть спробу і в товаристві малознайомих людей.
5. Не бійтеся дивитися прямо на слухачів.
6. Дружелюбний тон допоможе завоювати прихильність співрозмовників.
Як працювати над збагаченням словникового запасу
1. Багато читайте художніх творів відомих майстрів слова, слухайте лекції, записуйте слова і вирази, які хотіли б ви вживати у своєму мовленні, частіше повторюйте їх.
2. Читайте текст повільно, слово за словом, намагайтеся встановити, як інакше можна тлумачити слова й речення.
3. Не залишайте поза увагою незрозумілі слова — звертайтеся частіше до тлумачного, фразеологічного, словника синонімів та ін.
4. Розмову і вибір слів пристосовуйте до ситуації спілкування.
5. Якщо ви переконалися, що деякі слова вживаєте надто часто, наприклад «так би мовити», «так точно», «справді?», «чуєш» або «знаєш», «розумієш» та ін., намагайтеся позбутися такої небажаної звички. Деякі з цих слів можна вилучити, а деякі замінити іншими словами або виразами.
6. Під час уживання іншомовних слів і професійних термінів пам'ятайте про їх значення і правильну вимову, враховуйте ситуацію спілкування (адресата, мету і місце спілкування).
Як писати твір
1. 3 кількох запропонованих тем обирай не найлегшу, а ту, яка тебе цікавить і хвилює.
2. Добре обдумай тему, визнач, який обсяг матеріалу вона охоплює.
3. Визнач основну думку майбутнього твору, намагайся зберегти її під час роботи над твором.
4. Склади план, чітко та стисло сформулюй думку кожного пункту. Не забувай, що назва основної частини в складному плані - це теза, яку потрібно довести.
5. Підбери епіграф, який висловлює основну думку твору.
6. Напиши вступ, який би доречно розпочинав тему. На початку твору вислови головну думку, потім обґрунтуй ЇЇ, доповни фактами із твору, у разі потреби наведи цитати.
7. Стеж за послідовністю викладу думок.
8. Дотримуй ся пропорційності частин твору і стеж за зв'язком між ними.
9. Висловлюй власне ставлення до всього, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
10. Наприкінці твору зроби загальний висновок, зумовлений змістом роботи.
11. Правильно і грамотно висловлюй свою думку.
12. Дотримуйся вимог до зовнішнього оформлення (план пиши перед текстом твору, залишай поля, дотримуйся абзаців).